2020/07/06 - دوشنبه 16 تير 1399
2020/07/06 - دوشنبه 16 تير 1399
مشروح خبر

در راستای سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شد
اجرای پویش «در خانه بمانیم» در سطح شهر

شهرنوشت: پویش «در خانه بمانیم» با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط اداره‌کل امور شهروندی شهرداری تهران در سطح شهر اجرا و در قالب تولیدات آموزشی، در فضای مجازی پخش شد.

اجرای پویش «در خانه بمانیم» در سطح شهر
1399/2/28 13:3:0|print

مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره اقدامات این اداره‌کل در حوزه فاصله‌گذاری اجتماعی به شهرنوشت گفت: بخشی از اقدامات اداره‌کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران درباره توصیه عمومی‌های برای دست شستن، ماسک زدن، استفاده از دستکش و موارد آموزشی دیگر بود. در بخش دیگر، پویش «در خانه بمانیم» در سطح شهر اجرا و در قالب تولیدات آموزشی، در فضای مجازی پخش شد


او گفت: بخش دوم اقدامات که اوایل فروردین‌ماه امسال انجام شد، سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی بود. در این راستا کمپینی با عنوان «دوری و‌ دوستی» در سطح پایتخت اجرا شد. در این پویش، سعی اداره‌کل آموزش‌های شهروندی براین بود تا به صورت مختلف رعایت فاصله‌ ۱.۵ متری را به شهروندان آموزش دهد. در همین راستا کلیپ‌های متنوعی با همکاری خانه سینما تولید شد.  مجموعه‌ای از تولیدات آموزشی مجازی و کلیپ‌های مختلف هم در این حوزه تولید و در فضای مجازی منتشر شد. مجموع این تولیدات حدود ۱۲میلیون بار در فضای مجازی بازنشر شده است.


دانشور ادامه داد: در موضوع فاصله‌گذاری اجتماعی، بخشی از اقدامات در نانوایی‌ها، بویژه نانوایی‌های مناطق جنوب شهر، انجام می‌شود. در این زمینه استیکرهایی با پیام رعایت فاصله ۱.۵ متری، انجام خرید با ماسک و دستکش و خرید با عابر کارت آماده شده، که این استیکرها در کف زمین در محلی که شهروندان در صف انتظار هستند، چسبانده می‌شوند‌.


مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران اضافه کرد: با توجه به شرایطی که درباره ادامه وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی می‌شود، کار دیگری که انجام شد، آموزش سایر صنوف در بخش عمومی‌ست.‌ در این بخش روی دو نکته تاکید شده است. نکته اول در مورد متصدیان مشاغل و کسب‌و‌کار و شهروندان است که نکاتی درباره فاصله‌گذاری اجتماعی در قالب پوستر و اینفوگرافی به آنها آموزش داده شد.


او گفت: مجموعه تولیدات آموزشی در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی، در مترو و با همکاری معاونت فرهنگی و شرکت بهره‌برداری مترو، در حال پخش است و در اتوبوسرانی هم محور اصلی پخش تولیدات آموزشی علاوه بر فاصله‌گذاری اجتماعی، بحث استفاده از ماسک نیز است.