2019/11/15 - جمعه 24 آبان 1398
2019/11/15 - جمعه 24 آبان 1398
مشروح خبر

جوادی یگانه در نشستی با اصحاب رسانه خواستار شد؛
رسانه‌ها نسبت به موضوعات و آسیب‌های اجتماعی حساسیت بیشتری نشان دهند / ضرورت نقد حوزه اجتماعی شهر
معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران خواستار حساس شدن رسانه‌ها نسبت به موضوعات اجتماعی شد و گفت: در گذشته نیز رسانه‌ها به مسائلی نظیر کودکان زباله‌گرد و برخورد شهرداری با دستفروشان توجه کردند و این آثار خوبی داشت. اینکه باب حرف زدن و نقد حوزه اجتماعی باز شود، برای ما اهمیت دارد.
رسانه‌ها نسبت به موضوعات و آسیب‌های اجتماعی حساسیت بیشتری نشان دهند / ضرورت نقد حوزه اجتماعی شهر
1398/8/16 15:33:0|print


به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، دکترمحمدرضا جوادی یگانه، در نشست مشترک با جمعی ازمدیران خبرگزرای ها و مطبوعات اظهار داشت: بیش از یک دهه است که شهرداری در تلاش است خود را به عنوان یک نهاد اجتماعی تعریف کند. شهرداری چند رویکرد داشته تا از نهادی خدماتی به  نهادی اجتماعی تبدیل شود؛ یعنی انسجام اجتماعی و تعلق به شهر افزایش یابد که مفاهیم امروزی آن شامل افزایش تاب‌آوری، زیست‌پذیری و مشارکت‌پذیری در شهر است.

معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران با ابرازاین که درطول تاریخ معمولا بیشترین میزان نارضایتی مردم از سه دستگاه عدلیه، بلدیه و نظمیه بوده است،خاطرنشان ساخت: مردم به صورت روزانه بیشترین ارتباط را با  سه بخش ذکر شده دارند.
این جامعه شناس تصریح کرد: وضعیت سرمایه اجتماعی شهرداری‌ها و شوراهای شهرهای مراکز استان  ازنگاه مردم نسبتا بهترارزیابی شده است واین مساله از نظر ما برای شهرداری نقطه قوت است.

دستفروشان را دعوت کردیم تا حرف‌هایشان را بشنویم
معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران افزود: شهرداری تقریبا در همه حیطه‌های اجتماعی فعالیت می‌کند و رفتار این نهاد با مردم تا حدود زیادی اصلاح  و از فضای برخورد خارج شده است. به عنوان مثال یکی از موضوعاتی که امروز با آن درگیر هستیم، بحث دستفروشان مترو است. ما در راستای حل این مساله، جلسه ای مشترک با دستفروشان ومسئولان مترو و همکاران معاونت اجتماعی در محل ایستگاه امام خمینی (ره) برگزار کرده و از از دستفروشان دعوت کردیم تا حرف‌هایشان را بیان کنند.
جوادی یگانه با اشاره به اینکه شهرداری باید در فعالیت‌های عادی خود نظیر شهرسازی، خدمات شهری و ... اجتماعی‌تر شود، بیان کرد: ما به عنوان معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران، جایگاه خود را بین مردم و شهرداری تعریف کرده‌ایم؛ یعنی بعضا می‌توانیم حافظ منافع مردم هم باشیم و تلاش کنیم شهرداری جنبه‌های اجتماعی خود را برجسته‌تر سازد.

توجه رسانه‌ها به مسائل اجتماعی، درجهت رفع نقاط ضعف به شهرداری کمک می‌کند
معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران  در بخشی ازسخنان خود به تشریح فعالیت بخش های مختلف معاونت امور اجتماعی وفرهنگی و تنوع وگستردگی این فعالیتها پرداخت و اظهارداشت: در دوره جدید هم شهردار محترم تهران و هم شورای اسلامی‌شهر تهران رویکرد خود را اجتماعی فرهنگی تعریف کرده اند و ناگفته نماند که در گذشته نیز تعداد زیادی از مسئولان شهرداری این نهاد را علاوه بر فعالیت‌های حوزه ساخت و ساز، در حوزه اجتماعی قوی ساختند.
وی  در ادامه تاکید کرد: یکی از اهداف معاونت اجتماعی فرهنگی این است که موضوعات اجتماعی تبدیل به موضوع برجسته شهر شود و درخواستمان از رسانه‌ها این است که به مسائل اجتماعی نگاهی ویژه داشته باشند؛ حوزه اجتماعی شهر، رفتار اجتماعی شهرداری با مردم و حوزه آسیب‌های اجتماعی از حوزه‌هایی است که می‌توان روی آنها بیشتر تمرکزکرد. در گذشته نیز رسانه‌ها به مسائلی نظیر کودکان زباله‌گرد و برخورد شهرداری با دستفروشان توجه کردند و آثار خوبی هم داشت ،اینکه باب حرف زدن و نقد حوزه اجتماعی باز شود، برای ما خیلی اهمیت دارد.
وی افزود: شهرداری تهران در حوزه اجتماعی یکی از موفق‌ترین نهادهاست.حساس شدن رسانه‌ها و مطبوعات روی حوزه اجتماعی کمک شایان توجهی به معاونت اجتماعی فرهنگی می‌کند تا ضعف‌ها را برطرف کنیم .
پیش از سخنان دکتر جوادی یگانه مدیران مختلف خبرگزاری ها ومطبوعات نقطه نظرات خود را درباره موضوعات مهم اجتماعی شهر بیان کرده و خواستارارتباط بیشتر معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران  با رسانه ها شده و ازآمادگی بهتر و بیشتر خود در جهت اطلاع رسانی فعالیت های مختلف اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران و پرداختن به موضوعات مختلف شهری خبردادند.
لازم به ذکر است این دومین نشست هم اندیشی معاون اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران  با مدیران خبرگزاری ها و مطبوعات بود.