به گزارش شهرنوشت و به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، احسان نوش آبادی با بیان آنکه ترافیک شمال به جنوب بزرگراه شهید چمران در محل تقاطع با بزرگراه جلال آل احمد پس از انجام هماهنگی های لازم با پلیس راهور تهران بزرگ به مسیر کندروی غربی منتقل شده است، افزود: عملیات حفاری شمع و خاکبرداری به منظور احداث دال بتنی زیرگذر در مسیر تندروی غربی بزرگراه شهید چمران آغاز شده و این در حالی است که جریان تردد خودروها در مسیر شمال به جنوب این بزرگراه روان گزارش شده است.
وی مرحله بعدی انحراف ترافیک در پروژه احداث زیرگذر کوی نصر را شامل انحراف ترافیک مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید چمران به مسیر کندروی شرقی و جایگزینی خیابان پروانه به جای رمپ شرق به شمال تقاطع دانست و یادآور شد امکان این جابجایی ترافیکی، متعاقب رفع معارض پایه پل عابر پیاده، آسفالت مسیر و هماهنگی با پلیس راهور فراهم می شود.
نوش آبادی محوطه مقابل دانشگاه تربیت مدرس و همچنین بخش غربی بزرگراه شهید چمران را از دیگر جبهه های کاری جدید در پروژه احداث زیرگذر کوی نصر ذکر و اضافه کرد تعداد شمع های بتن ریزی شده پروژه از مرز 490 حلقه شمع فراتر رفته است.
گفتنی است در وضع موجود تقاطع بزرگراه شهید چمران با بزرگراه جلال آلاحمد، 3 خط عبوری در هر باند بزرگراه جلال آلاحمد در محل تقاطع با بزرگراه شهید چمران به 2 خط کاهش پیدا میکند.
این گلوگاه ترافیکی علاوه بر افزایش زمان سفر و مصرف سوخت، کارکرد تقاطعهای تازه بهرهبرداری شده در بزرگراه شهید گمنام را به ویژه در ساعات اوج ترافیک تحت الشعاع قرار میدهد. اما با بهرهبرداری از پروژه احداث زیرگذر کوی نصر، یک مسیر زیرگذر با 3 خط عبوری در هر یک از باندهای شمالی و جنوبی، جریان عبور و مرور در این تقاطع پرترافیک را ساماندهی خواهد کرد. پیشرفت عملیات اجرایی پروژه بیش از 33 درصد است.