2019/08/24 - شنبه 2 شهريور 1398
2019/08/24 - شنبه 2 شهريور 1398
مشروح خبر


جشنواره رسانه های شهری به اصحاب رسانه انگیزه می دهد/اجرای این جشنواره به سود شهروندان است

گروه فرهنگ و جامعه: سردبیر خبرگزاری کشاورزی ایران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رسانه های شهری اظهارکرد: اجرای خوب  نخستین دوره از برگزاری این جشنواره به رسانه ها نشان می دهد که کارهای اثرگذار در رسانه دیده می شود و این به اصحاب رسانه انگیزه می دهد .

جشنواره رسانه های شهری به اصحاب رسانه انگیزه می دهد/اجرای این جشنواره به سود شهروندان است
1393/11/1 6:0:0|print


علیرضا صفاخو در گفت و گو با خبرنگار شهرنوشت درباره برپایی نخستین جشنواره رسانه های شهری به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اظهارکرد: رسالت رسانه انتقال یافته ها و طرح دیدگاه های بین جامعه ومسئولین است. رسانه ها باید بتوانند بین خود و مردم فضای همفکری و هم اندیشی ایجاد کنند و به طور حتم این وظیفه رسانه هاست که احساس مسئولیت اجتماعی را درجامعه مورد توجه قراردهند .

سردبیرخبرگزاری کشاورزی ایران برگزاری نخستین جشنواره رسانه ها شهری را فرصتی برای اطلاع رسانی هدفمند، انتشار دیدگاه جامعه شناسان و فعالان جامعه شهری برای طرح مشکلات عنوان کرد و گفت: درحال حاضر درجامعه با مشکلات زیادی مواجه هستیم و این رسانه ها هستند که می توانند مسوولین شهری را وارد عمل کنند و با طرح مسائل با آنها برای حل مشکلات شهر گام موثر بردارند.

صفاخو در پاسخ به این پرسش که رسانه های شهری تا چه اندازه درتحقق خواسته های مردم و هدایت مدیریت شهری موثر بوده اند، بیان کرد: اظهارنظر در این باره نسبی است چرا که در برخی موارد بسیار خوب عمل شده است ودرمواردی نیز هنوز جای کار بسیاری وجود دارد اما آنچه می توان به طور یقین درباره آن نظر داد حاکی از آن است که طرح مطالبات جامعه شهری مورد توجه رسانه ها بوده است اما در این راه نقطه ایده آلی وجود ندارد و همیشه باید به دنبال طرح مسائل بود .

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری کشاورزی ایران گفت: طرح مسائلی همچون تامین نظر کشاورزان و طرح دیدگاهایشان در میادین میوه و تره بار تهران و انتقال آن به مسئولان شهری از جمله موضوعاتی است که در این خبرگزاری می توان به مسئولین شهری منتقل کرد. این امر سبب می شود هم کشاورزان از طرح نظراتشان احساس رضایت کنند وهم مدیریت شهری امکان بهره گیری از نظراتی را پیدا می کند که به ارایه محصول با کیفیت وبا قیمت مناسب منجر شود.

صفاخو خاطرنشان کرد: رسانه های شهری با طرح مسائل مهم شهر به ویژه در جشنواره رسانه های شهری ، مردم را به نظر دادن درباره مسائل خود تشویق می کنند و از سوی دیگر مدیریت شهری نیز در این جشنواره می تواند بانک اطلاعاتی از نظرات افکار عمومی ایجاد کند. به طوری که طرح دغدغه های آلودگی هوا وحتی ابتکار عمل در این جشنواره برای طرح موضوعاتی همچون توجه شهروندان به ایجاد فضای سبز در نمای ساختمان ها و استفاده از گلدان ها در ساختمان ها مسائلی است که امیدواریم در این جشنواره برای نخستین بار محل تامل و توجه باشد .

سردبیر خبرگزاری کشاورزی ایران ( ایانا )برگزاری نخستین جشنواره رسانه های شهری را ابتکار عمل بسیار خوبی در راستای الگوسازی و خدمت رسانی با استفاده از ابراز رسانه عنوان و در این باره اظهارکرد: این جشنواره می تواند رسانه ها را در زمینه اطلاع رسانی شهری خلاق کند تا هم از نظر کمیت وهم کیفیت بر انتقال پیام در رسانه های مکتوب وتصویری اثرگذار باشد .

صفاخو توجه به انتقال پیام های رسانه های شهری به عامه مردم را از دیگر موضوعاتی دانست که باید در نخستین جشنواره رسانه های شهری مورد توجه قرار گیرد و در این باره خاطر نشان کرد: اگر این جشنواره مسیر درستی را طی کند می تواند به رسانه ها انگیزه دهد چرا که اصحاب رسانه می بیند که کارشان دیده می شود و می توانند روی دیدگاه تصمیم گیرندگان و تصمیم سازان اثرگذار باشند و همین موضوع درارتقاء سطح گزارش های شهری نیز موثر خواهد بود .

سردبیر خبرگزاری کشاورزی ایران ابراز امیدواری کردکه برگزاری نخستین دوره از جشنواره رسانه های شهری سبب می شود تا درحوزه شهری، رسانه ها از کلی گویی به طرح ایده ونظر برسند آنچنان که رسانه به همکار بدنه مدیریت شهری تبدیل شود؛ از یکسو عامل طرح مطالبات جامعه باشد و از سوی دیگر بتواند با اعتماد سازی درجامعه، حرکت های بزرگ اجتماعی را همچون " کمپین آسمان آبی ، زمین پاک" به نتیجه برساند .